Status for Vegprosjekta i
Sund kommune
I
denne bloggen gjer eg ein oversikt og status over vegprosjekta me har i
arbeid der Hordaland Fylkeskommune og Statens vegvesen er involvert. Måndag 22.
oktober hadde me møte med dei. Dei minste prosjekta som berre gjeld kommunale vegar
blir ikkje omtala her.
Prosjekta
som blir omtala her er ikkje rangert etter ei prioritering og me arbeider
såleis for å realisere alle.
Status Forskotteringar
Me har
tre prosjekt der me har fått lov av Hordaland fylkeskommune til å forskottera.
Det er vegen til Telavåg, Høyland og no det siste prosjektet som er starta på
Hammarsland. Totalt har me uteståande 45 mill kroner for desse tre prosjekta.
15 mill på kvart prosjekt. Me får tilbakebetalt til neste år (2013) 10 mill og
i 2014 5 mill for prosjektet på Høyland. Telavåg og Hammarsland kjem ikkje til
å bli tilbakebetalt før etter 2016.
Det
kan sjå ut som om mogeligheitene til å drive slike forskotterings prosjekt
ikkje blir så enkelt i framtida som det har vore til no. Det er synd sidan me i
Sund har klart å få til fleire gode samordningsprosjekt på denne måten. Det kan
såleis bli krevjande å få gjennomført dei resterande prosjekta me arbeider for
på kort sikt. Fylkeskommunen har stort etterslep på vedlikehald, så ein kan forventa
at det blir større konkurranse om midlane som går til investering også. Det
betyr at dei truleg ikkje kjem til å satse like stort på samordningsprosjekt i
framtida som ikkje blir ein del av den ordinere budsjettprosessen.
Sommaren 2012 blei det gjennomført ei trafikkteljing i Sund. Resultatet viser meir trafikk enn forventa. Erfaringane frå trafikkteljingane skal nyttast i ulik samanheng. Vegvesenet har målt gjennomsnittsfart, antall tyngre kjøretøy, antall bilar etc. I investerings vedtak og prioritering av prosjekt vil slike data ha ei nytte for vegvesenet. Vegvesenet bruker også tala til å gjennomgå tryggleiken langs vegen, og i forbindelse med revisjon av fortgjengarovergangar.
Asfalteringsplan
I planane
for 2013 er det mogeligheit for at strekninga Kausland – Spilde kan
asfalterast. Det planleggast med 2 strekk på ca
Tofterøybrua
Har
gjennomgått mykje vedlikehald dei seinare åra. Dekket har nokre skader som skal
bli utbetra.Her kan du sjå brua i Storm.
http://www.vestforbergen.no/index.php/nyhetstema/siste-alle-kategorier/90-video/8375-tofteroy-bru-i-storm
FV 202 – EIDE - SPILDEPOLLEN 1,6 km
Det er
i tidligare møter med vegstyresmaktene avklart at planarbeidet skal
organiserast med Sund VA som byggherre og at statens Vegvesen og Sund kommune deltar
i prosjektgruppa.
Lagt
til grunn Sa2, kjørebane 2,75m, skulder 0,5m og fortau 2,5 m
I
dette prosjektet skal det leggjast vatten og avlaup frå Spilda til skulen. Det
blir laga reguleringsplan for prosjektet. Sund VA må legge 500 meter med vann
leidning for å kople Telavågsbygda på det resterande offentlege vann nettet. Vann
kvaliteten i Telavåg må betrast. Me kan forventa at kommunestyret vedtar planen
ut på nyåret 2013. Den siste trafikkteljinga viser at dagens standar ikkje
samsvarer med trafikken me ser dagleg. Utfordringa blir å skaffe finansiering,
og det er Fylkeskommunen tydeleg på. Samstundes oppfordra dei oss til å ha
reguleringsplanane klare. Å ha alle planane ferdige gjer det lettare å få
prosjektet prioritert. Alle håpar på at også dette kan bli eit godt
samordningsprosjekt, men får me ikkje det til så me leggje vann leidning
uavhengig av vegutbetringa.
Her er det vedtatt kommunedelplan og det er vedtatt at ein skal gå vidare med eit tunnell alternativ samt 0+ som er eit oppgradert ferjetilbod. Administrasjonen i Hordaland Fylkeskommune ønskjer ikkje å prioritere ressursar til ferdigstilling av planane. Dei ser på tunnel prosjektet som lite realistisk. Vegvesenet, Sund og Bergen meiner planane må ferdigstillast. Sund kommune har lagt ut ca 3 mill på prosjektet. Det står att arbeid for ca 3 mill for å fullføre planane. For å komme vidare i dette prosjektet så må det utarbeidast i sak i fylkeskommunen slik at me kan få eit politisk vedtak på om me skal ferdigstille planane eller ikkje. Dette skal me følgje opp, dette er ei viktig sak enden ein ein gang i framtida vel nytt ferjesamband eller undersjøisk tunell.
FV 556 FERJESAMBANDET Klokkarvik
– Hjellestad
BNR er
ny operatør på dette sambandet frå i år. Etter at den nye operatøren overtok
har det vore ei rekke u ønska hendingar. Alt frå mindre feil, til
grunnstøytingar og motorhavari. I tillegg klarer ein ikkje å halde
rutetabellen. Sundferja som eigentleg skal betene dette sambandet har berre
gått ca 20-25 dagar i år. Det er reserveferja Fjordbas som i all hovudsak har
betjent ruta. Denne ferja er for stor for hamna på Klokkarvik.
Me
skal ha eit oppfølgingsmøte med Fylkeskommunen på dette. Slik Fylkeskommunen
løyser dette ferjesambandet pr dd er ikkje i samsvar med verken Sund kommune
eller dei reisande sine forventningar. Det som blir levert av ferje tenester i
denne kontrakten er ikkje i samsvar med dei forventningar ein skal ha til eit
moderne og framtidsretta ferjesamband. At kontrakten då er signert i 2012, med
det resultatet me ser er berre ein stor skuffelse. Sjøfartsdirektoratet føl
også opp rederiet med kontroll av ferjene. Dei har påpeika fleire manglar og forbetringspunkt.
Her er me i gang med å planlegge ny veg. Arkeologiske utgravingar er bestilt. Det er omfattande planar og eit kostnadskrevjande tiltak med tanke på at me ikkje fekk utnytta Skaganeset til industriområde slik me tenkte. Om me klarar og få løyve til ein trasee i området i nærleiken av der me ikkje fekk byggje næringsområde er framleis usikker. Dette avhenger av kva som blir avdekka i dei arkeologiske utgravingane. Finansiering er også krevjande når industriområdet ikkje blei større enn det blei til slutt. Me må vurdera kva tiltak som kan gjerast på kort sikt, og kva tiltak som kan sjåast litt fram i tid.
Porsvika – Kausland
Her er
det eit ønskje om å starte opp planarbeid for å utbetre vegen og betre
trafikktryggleiken. Uvisst når me kjem i gang her.
AUSTEFJORDEN - AUSTEVOLL
Ferjesamband
Det
kan bli ei krevjande sak å få dette med i neste anbodsrunde. Her må det i så
fall arbeidast politisk og kommunane må være samde. Utfordringa er at dette
ikkje skal gå ut over Austevoll sitt ferjetilbod – men komme i tillegg. Det
blir vanskeleg når Austevoll sjølv er med og finansierer dagens B ferje. Med
meir offentleg støtte vil sjølvsakt Austevoll ønskje å redusere si støtte.
RV 555 Nord-Sør veg på Sotra
Her blei me
oppfordra av Hordaland Fylkeskommune og Vegvesenet til å bli einige med dei
andre kommunane om kva som skal være med i bompengepakken. Det er fortsatt
mogeligheiter for å lage ein pakke som inneheldt både statleg og fylkeskommunal
veg. Dette må me få til. No er planprogrammet for Sotrasambandet vedtatt og det
er på tide å ta opp att desse drøftingane om nord – sør og starte
reguleringsarbeidet også her. Det er vedtatt kostnadskrevjande kommunedelplanar
både for Sotrasambandet og Nord-Sør. Det er såleis sett frå mi side urealistisk
å forvente at me klarer å realisere alt me ønskjer mellom Austefjorden og
Ågotnes. Me kan ikkje ha store forhåpningar om ”gedigne summar” frå
fylkeskommunen, og staten bidrar ikkje normalt i Fylkeskommunale vegprosjekt. Det
blir bompengar som må betale mesteparten av vegen. Så skal me få noko til her
må me vera realistiske. Sotrasambandet blir dyrt og ”stikk av” med mykje av
betalingsviljen til ein sundsoknar som skal til Bergen. Det legg truleg føringar
for kva me kan få til frå Kolltveit og sørover til Austefjorden. Både Statens
Vegvesen og Hordaland fylkeskommune tilbaud seg å delta i arbeidet vidare.
Strakstiltak RV 555
Køane
veks dag for dag. Vegvesenet ser på mogeligheita for utviding med eit kollektiv
felt mellom Straume og Sotrabrua. I tillegg skal det vurderast
dirigering/stenging i krysset til Valen. Fylkeskommunen vil sette inn fleire
bussar frå Straume. Frå Sund fremja me ønskjer om direktebuss frå Skogsskiftet
til Bergen og gav signal på at me kan bistå med å auke kapasiteten på
innfartsparkering dersom me får fleire direktebussar. Fylkeskommunen tar
innspelet med seg, men seier samstundes at dei har knappe ressursar og vil
prioritere innsatsen frå Straume til Bergen.
FV 555 VORLAND – KRYSS FV 199
FORLAND 3,7 km
Dette
prosjektet oppfattar eg vegstyresmaktene til å prioritere høgt i konkurransen
med andre, men utfordringane er også her finansiering. Me fekk avklart at me
ikkje treng å lage reguleringsplan for at dette prosjektet sjølv om det i
framtida kanskje inngår i ein bompengepakke med Sotrasambandet.
For
dei første 250 m
er det utført utfylling med overskotsmassar frå parsell (Eide – Vorland). Det
er her utarbeida arbeidsteikningar og inngått grunnavtaler. Det er aktuelt å
kjøpe grunn av grunneigarane sidan det ikkje er laga reguleringsplanar. Dette
for å sikre areal i framtida. Desse pengane kan evt Sund kommune få att når
prosjektet blir realisert. Kostnaden her vil truleg være ca 1 mill. Har me alt
dette klart vil det uansett være ein fordel. Prosjektet vil bli realisert før
eller seinare.
FV 199 FORLAND opprusting
Her er
det eit privat initiativ til å få auka vegbredda ifm eit rekkeføljekrav i
forbindelse med realisering av eit nytt bustadfelt. I den forbindelse har eg fått med
næringsliv og Fylket med i eit spleiselag slik at vegen også blir utvida ifm
bygging av gang/sykkelsti. Forventa oppstart her var haust 2011. Det er skifta eigar av bustadfeltet og dette prosjektet har drege
ut i tid. Fylkeskommunen står likevel ved sin lovnad om økonomisk bidrag på
300000.-
FV 555 HAMMERSLAND – KØRELEN 0,9 km (+ avløp ytterligare 1,5 km )
Her er me i gang med arbeidet. Det går så langt etter planen.
Forventa ferdigstilling haust 2013.
FV 555 KØRELEN – EIDE 1 km
Her er
det avklart med vegstyresmaktene at det skal utarbeidast skisseprosjekt for ny
gang og sykkelveg. (Tveita svingane) Løysninga
er basert på behov for samanhengjande sykkelveg Skogsvåg – Klokkarvik via
Stranda skule, mens veg på strekninga behaldes som smal veg med framtidige
restriksjonar på gjennomkjøring når ny nord/sør veg er på plass i tunnel langs
Kørelen. Statens Vegvesen skal bidra med 100 000 til planarbeid og
konsulentkjøp.
FV 555 – RASTEPLASS VORLAND
Arealet
har god utsikt mot vest og mot Marsteinen. Det er utarbeidet en skisse til
opparbeiding av plassen med oppstilling for buss og vindskjerming av
sitteplassar etc. Det er gitt byggjeløyve for tiltaket, og kommunen har kjøp
arealet.
Prosjektet
er klart for vidare planlegging og gjennomføring straks tiltaket er finansiert
av Fylket. Me har litt midlar att på prosjektet Eide – Vorland så me håpar på
at me kan få til eit spleiseprosjekt med Fylket på dette. Fylket har ein liten
pott på tiltak som ikkje gjeld trafikksikring, men det er også ”kamp” om
midlane her.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar