Denne veka har BT hatt fokus på ferjesambandet Hjellestad -
Klokkarvik. Det er flott, men det er også slik at det er mykje info som ikkje
får plass i ei avisspalte.
Fokuset har vore retta mot ueinighet mellom reiarlaget BNR
og Sund kommune. Ueinigheita er ikkje til å legge skjul på.
Sund kommune har
mottatt mange klager frå dei reisande og andre. Desse klagene har Sund formidla
vidare til SKYSS og Fylkeskommunen. Det er dei som er ansvarleg for sambandet.
I møte med Fylkeskommunen og SKYSS møter eg forståing for utfordringane dei
reisande og kommunen opplever, men å få endringar til er vanskeleg på kort
sikt. Både fastlandssamband eller nye ferjekaiar og ferjer er kostnadskrevjande
tiltak. Det forstår eg. Som ordførar kjenner godt til fylkeskommunen sin
utfordringar mhp økonomi. BT hevdar også at det er krangel mellom
fylkesordførar, meg og andre om kven som skal drive ferjesambandet. Eg kjenner
meg ikkje att i ei slik beskriving.
Saken er den at konkurranseutsetjing har medført ein
modernisering av ferjeflåten – kvalitet har vore fokus. I perioden frå 2006 til
2013 vil 20 ferjer på 18 riksvegferjesamband være erstatta av nybygg og dei
reisande kan gle seg over nytt og framtidsretta materiell. Det kan me ikkje i
Sund!
I Statens vegvesen sitt handlingsprogram er det prioritert
midlar til utbetring og ombygging av ei rekkje ferjekaiar på riksvegnettet.
Dette blir følgt opp i samband med dei årlege statsbudsjetta. Tilfredsstillande
tilpassing mellom ferjer og ferjekaiar på riksvegnettet skal følgjeleg vera
sikra på ein god måte.
Det som er Staten sitt ”kupp” slik eg ser det er at
Fylkeskommunane må prioritera midlar til ombygging eller bygging av nye
ferjekaiar og vegar på fylkesvegnettet innanfor eigne budsjett. Dette gjelder
også innleige av ferjemateriell. Dette til tross for eit stort etterslep frå
Staten då dei overførte delar av det fylkeskommunale vegnettet og ferjene til
Fylkeskommunen. Det er framleis eit stort etterslep på vegvedlikehaldet i
fylket, og det er mange gode tiltak å prioritere få ressursar på.
Heile 78 av 95 tidligare riksvegferjesamband er nå overført
til fylka utan at fylka etter mitt syn er styrkja tilfredstillande økonomisk
til å ivareta dette ansvaret på ein tilfredstillande måte - slik Staten sjølv
tar ansvar for sine riksveg ferjer. Det er slik me opplever det i Sund! Me slit
med lite tilfredstillande ferjemateriell! Det er dette som er poenget – og som
ikkje kjem fram i BT.
Samferdselsminister Kleppa sa i Stortinget hausten 2010 at
det også var ein nasjonal målsetting at ferjene på fylkesvegene også skulle
moderniserast. Nok eit løftebrot frå regjeringa etter mi meining. I ein slik
situasjon er det best å reversera reforma slik at dei fylkeskommunale
ferjesambanda og vegane blir tilbakeført til Staten – eller å auka bevillingane
til Fylkeskommunane slik at dei er i stand til å ivareta si oppgåve på ein
tilfredstillande måte. I framlegget til Høgres stortingsval program for 2013 –
2017 er det foreslått å reversera reforma som overførte deler av riksvegane og
ferjene til fylkeskommunane. Det er godt at det er fleire som ser at regjeringa
går frå sitt ansvar!
Her er saken frå BT den dagen kaien blei øydelagt:
Når det gjeld BNR så føler eg meg trygg på at
SKYSS/Fylkeskommunen og Sund kommune føl opp reiarlaget som naudsynt fram til
alternative løysingar kan finansierast. Når det gjeld kaien og tvisten
føl eg meg trygg på at dei vurderingane vårt forsikringsselskap og vår advokat
har gjort er rett.
Her er det meir:
Når politiet har henlagt saka grunna bevisets stilling har
dette sin årsak i at politiet ikkje ser dette som ei straffesak. BNR har såleis
ikkje vore gruvt uaktsam eller gjort det med overlegg. Det betyr ikkje at BNR
ikkje har skuld i øydeleggingane av kaien. Kaien er ”knust og deformert” av BNR.
Det kan bevisast med fleire bevis og me vil få skadane erstatta av
forsikringsselskapet. Når BNR no har anmeldt meg og kommunen for forsøk på
forsikringssvindel tar eg det med knusande ro. Eg har forhalde meg til
forsikringsselskapet sin rapport deira takstmann har utarbeida og rapport/skjema eg har fått frå
Sjøfartsdirektoratet. BNR har i rapporten til Sjøfartsdirektoratet innrømma å
ha skada kaien den aktuelle dagen. Dei har også innrømma andre skader, men når oppgjerets time kjem nektar dei!
Når det gjeld sjølve drifta av sambandet har
Sjøfartsdirektoratet følgt reiarlaget BNR tett opp i haust. Reiarlaget BNR har
hatt ei rekkje hendingar på dette sambandet som har satt sikkerheita og
trykkleiken på spel. Her kan nemnast feil lanterneføring, grunnstøyting som ikkje er rapportert etter gjeldande regelverk,
mekanisk svikt, motorsvikt, elektriske feil etc samt konstant manglande overhalding av
rutetabell. Engasjementet til
Sjøfartsdirektoratet har satt sikkerheita litt meir i fokus. Det er flott, men
framleis har reiarlaget BNR ein lang veg å gå før dei leverer tenester og
materiell av ein slik kvalitet ein kan forvente. Etter mi meining må kontrakten
hevast og ny ferje setjast inn.
MF Fjordbas får assistanse på Hjellestad |
Hei Ove.
SvarSlettFint og informativt om utfordringane på sambandet, men her rettar du Bakar for Smed. Du kan då ikkje ved å vise til "..Samferdselsminister Kleppa sa i Stortinget hausten 2010 at det også var ein nasjonal målsetting at ferjene på fylkesvegene også skulle moderniserast. Nok eit løftebrot frå regjeringa etter mi meining...." skulde regjeringa for dei feil som "...Reiarlaget BNR har hatt ei rekkje hendingar på dette sambandet som har satt sikkerheita og trykkleiken på spel. Her kan nemnast feil lanterneføring, grunnstøyting som ikkje er rapportert etter gjeldande regelverk, mekanisk svikt, motorsvikt, elektriske feil etc samt konstant manglande overhalding av rutetabell. ..." Men det er jo fint at du ser at konkuranseutsetting ikkje nødvendigvis er ein god ting, og ynsker større staleg kontroll. Det er god Høgre politikk ;-)
Tips kjell Arve: les ein gong til!
Sletthttp://mobil.ba.no/__Hurtigb_ter_brukt_i_millionsvindel-5-8-35956.html
SvarSlett